
La periodista substituirà Pere Almeda en el càrrec [Foto: Nico Tomás / ACN]
Guitart ha estat la comissària del programa de Barcelona com a ciutat convidada d’honor a la 39a edició de la Fira Internacional del Llibre de Guadalajara, que es va celebrar entre el 29 de novembre i el 7 de desembre passats.
La junta rectora celebrada aquest dimarts ha estat encapçalada per la consellera de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Sònia Hernández Almodóvar; el secretari autonòmic de Cultura i Esports del Govern de les Illes Balears, Pedro Vidal Monserrat, i el regidor de Cultura i Indústries Creatives de l’Ajuntament de Barcelona, Xavier Marcé.
Trajectòria
Abans d’assumir el comissariat de la FIL de Guadalajara, Anna Guitart va presentar i dirigir el programa Tot el temps del món del canal 33 entre 2017 i 2024. També ha col·laborat al programa Tot es mou de TV3, El matí de Catalunya Ràdio i el diari Ara, i ha estat assessora editorial de la revista El Món d’Ahir.
Guitart es va iniciar a Ràdio Barcelona i després va passar pel programa La República, de Joan Barril, a COMRàdio. Posteriorment va treballar com a guionista en programes com De què va i Via llibre del 33 o El bocamoll de TV3. A més va dirigir la segona temporada del programa Savis, i de 2015 a 2017 va presentar la secció de llibres del programa Tria33 (ambdós del canal 33).
Pere Almeda: “Volem obrir dues noves oficines de l’Institut Ramon Llull: a l’Amèrica Llatina i al sud-est asiàtic”


