Foto: Freepik

L’Agència per a la Competitivitat de l’Empresa del Departament d’Empresa i Treball (ACCIÓ) ha destacat Àsia com el continent amb més oportunitats de negoci internacionals per a les empreses catalanes. En concret, el ‘Mapa global d’oportunitats de negoci internacionals’ de l’entitat ha identificat 124 possibilitats comercials a aquest continent el 2021.

Aquest document assenyala els països amb més creixement i rellevància econòmica en 34 àmbits sectorials. Enguany, l’informe ha identificat 457 possibilitats comercials en 111 països, permetent així que les empreses catalanes puguin prioritzar i seleccionar els mercats per a la seva activitat a l’exterior.

En aquest sentit, l’informe ha detectat que el continent asiàtic és el capdavanter en termes d’oportunitats empresarials, gairebé les mateixes d’Europa, amb 123. A aquests els segueixen l’Àfrica, amb 74; l’Amèrica del Nord, amb 70; l’Amèrica del Sud, amb 54, i Oceania, amb 12 oportunitats.

Per altra banda, un 37,5% de les opcions detectades tenen relació amb alguns dels reptes més rellevants als quals s’enfronten les empreses catalanes a l’hora d’internacionalitzar-se, com la mobilitat, la sostenibilitat, les TIC o la digitalització de la indústria.

A punt per a la Setmana de la Internacionalització

El document es farà públic en el marc de la 28a edició de la Setmana de la Internacionalització, que es durà a terme entre el 18 i el 22 d’octubre en format virtual des de Casa SEAT. De fet, els mercats dinàmics serà una de les temàtiques que es debatrà durant aquesta setmana.

En aquesta edició, la Setmana de la Internacionalització se centrarà a explicar com les companyies catalanes s’han adaptat als reptes sorgits arran de la pandèmia i a les noves disrupcions, així com a les mancances de matèries primeres, per continuar fent negoci.

L’esdeveniment començarà el dilluns 18 d’octubre amb una sessió plenària on s’analitzaran els desafinaments actuals del comerç internacional a partir de l’experiència pràctica d’empreses catalanes. De dimarts a divendres, es duran a terme quatre jornades sectorials amb la digitalització, la sostenibilitat, la mobilitat i logística i els mercats dinàmics com principals protagonistes.

Les jornades comptaran també amb una taula rodona virtual amb la presència d’experts i empreses, així com la presentació d’oportunitats específiques en diferents mercats a càrrec dels directors de les Oficines Exteriors d’ACCIÓ. A més, durant tota la setmana, les oficines faran entrevistes virtuals amb companyies catalanes per treballar la seva estratègia d’accés als diferents mercats.

Com a novetat, també s’efectuaran trobades amb l’Oficina tècnica de barreres a la internacionalització d’ACCIÓ per resoldre consultes sobre diferents temàtiques com la fiscalitat, la logística o les duanes, entre altres. Així mateix, el servei d’International eTrade assessorarà sobre com vendre al món a través de canals digitals.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram