Un passatger a l’estació de Sants abans d’entrar a un tren Avlo en direcció a Madrid [Foto: ACN / Albert Cadanet]

El nou servei de Renfe AVLO s’ha estrenat aquest dimecres amb quatre connexions diàries entre Barcelona i Madrid. La companyia havia de començar a operar el 6 d’abril del 2020 però ho va haver d’ajornar per la pandèmia.

La ‘low cost’ de Renfe ofereix bitllets a partir de 7 euros i competirà amb Ouigo, la filial espanyola de la francesa SNCF que va començar la seva activitat fa un mes i mig entre Barcelona i Madrid. Els trens també s’aturaran un cop al dia a Lleida i Tarragona i un d’ells allargarà el servei fins a Figueres-Vilafant amb parada a Girona.

Renfe va idear aquest servei fa uns tres anys amb la intenció de preparar-se per a la liberalització del transport de viatgers en alta velocitat a l’Estat, que està vigent des del 14 de desembre passat. Aquest procés implica que hagi deixat de ser l’únic operador ferroviari de transport de viatgers i, per això, ja ha començat a competir amb Ouigo mentre l’any que ve s’hi afegirà ILSA, de Trenitalia i Air Nostrum.

Els preus dels bitllets partiran des dels 7 euros per trajecte (5 euros per als menors de 14 anys)

Renfe oferirà en aquest corredor 40 trens diaris -20 per sentit- i 16.000 places entre els serveis AVE i AVLO. A més de Madrid i Barcelona, els trens també s’aturaran a Guadalajara, Calatayud, Saragossa, Lleida, Tarragona, Girona i Figueres, aquestes darreres amb només un tren diari de moment.

El trajecte de Barcelona a Madrid tindrà la mateixa durada que l’AVE –aproximadament dues hores i mitja. Des de l’estació de Sants sortiran trens a les 6.40 h, a les 10.00 h, a les 17.25 h i a les 21.10 h. En sentit contrari –des de Madrid- els horaris de sortida dels trens seran les 6.20 h, les 10.30 h, les 18.00 h i les 19.30 h.

Els preus dels bitllets partiran des dels 7 euros per trajecte (5 euros per als menors de 14 anys), amb una maleta de cabina i una bossa de mà i motxilla.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram