Un dels busos de Londres amb la campanya nadalenca de Barcelona [Foto: Turisme Barcelona]

A través d’un calendari d’advent que obre les portes a tothom amb les lletres BAR CEL ONA, Turisme de Barcelona ha iniciat la campanya internacional Un Nadal obert al món per donar la benvinguda i posicionar la ciutat al món com a destinació de Nadal. El Consorci posa en valor la seva oferta durant el període nadalenc, única època de l’any en la qual la despesa del turista internacional supera la mitjana anual.

La peça audiovisual és un viatge per la Barcelona nadalenca a través d’un seguit de portes emblemàtiques que aniran obrint dos figurants mitjançant un tràveling captivant l’atenció de l’espectador, per així assistir a les diverses expressions
artístiques. La campanya de Barcelona s’està difonent a través de plataformes digitals de META, TikTok, Google i Youtube.

La gran novetat d’aquest any és que per primera vegada la campanya de Nadal va adreçada a un mercat de llarg radi com és el d’Estats Units per consolidar un mercat estratègic consumidor de compres i cultura. Així s’està difonent en ciutats nord-americanes com Vermont, Chicago, Nova York, Boston, Washington, Miami, Los Angeles i San Francisco.

La ciutat catalana es posiciona al món com a destinació nadalenca

L’altre focus s’ha posat en el mercat del Regne Unit, amb insercions en 50 dels icònics busos vermells que circulen pels carrers més cèntrics de la city, durant dues setmanes amb un impacte aproximat de 2 milions de persones. A més de Londres, la campanya també és visible a Manchester, Bristol, Edimburg i Glasgow.

Acord amb Renfe pels trens AVE Madrid i França
Aquest any, la campanya de Nadal es promocionarà també als trens AVE Madrid –Barcelona- i al serveis AVE que enllacen Catalunya amb França (Lió i Montpeller) , a través d’un acord amb Renfe, on l’operadora esdevé tren oficial de Barcelona durant aquest Nadal. A finals de novembre es promouran descomptes amb els serveis AVE amb destinació Barcelona.

El Nadal és l’única època de l’any en la qual la despesa del turista internacional supera la mitjana anual en més de 100 euros per persona i dia. A Barcelona, l’oferta comercial rep una puntuació de 8,3 en una escala d’1 a 10 per part i la majoria dels visitants (93,9%) considera Barcelona una ciutat ideal per passejar on les botigues formen part de la ciutat i del seu model de vida. El 62,9% de les persones que visiten la capital catalana asseguren que realitzen tot tipus d’activitats relacionades amb
les compres.

Per aquest any s’espera que recuperin pes mercats com Itàlia, França i el Regne Unit. Aquests últims, es preveu que recuperin la quota de mercat que tenien abans de la pandèmia per Nadal, és a dir, al voltant del 25%.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram