
El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, i el subdirector general de la UNESCO, Ernesto Ottone, presentant el Mondiacult 2025 [Foto: ACN]
La cimera, que tindrà lloc del 29 de setembre a l’1 d’octubre, reunirà més de 150 ministres i ministres de Cultura d’arreu del món, a més de professionals del sector, artistes, acadèmics i representants de la societat civil.
És la primera vegada que aquesta cimera internacional té lloc a l’Estat espanyol. “Mondiacult 2025 no és només una cimera: és un camí col·lectiu en marxa que ens convida a imaginar junts una nova agenda global per a la cultura”, ha assenyalat el ministre de Cultura, Ernest Urtasun.
La cimera internacional, que se celebra per primer cop a l’Estat espanyol, tindrà lloc del 29 de setembre a l’1 d’octubre
Entre els principals objectius hi figuren la presentació del primer Informe Mundial sobre l’Estat de la Cultura i la promoció d’un Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) específic per a la cultura, un fet que marcaria un abans i un després en la consideració de la cultura com a bé públic global.
El programa girarà al voltant d’eixos com els drets culturals, la cultura en l’era digital, l’educació, l’economia cultural, el canvi climàtic i la protecció del patrimoni en situacions de crisi.
Comptarà amb reconeguts pensadors i creadores, entre els quals la filòsofa índia Gayatri Spivak, l’escriptor moçambiquès Mia Couto, la lingüista mexicana Yásnaya Aguilar o la investigadora en cultura digital Marta Peirano.
Collboni, des de París: “La sortida del Tour des de Barcelona serà molt emocionant i espectacular”