Foto: Ajuntament de Barcelona

L’Ajuntament de Barcelona va captar l’any passat inversions estrangeres per valor de 100 MEUR durant l’any passat, cinc vegades més que el 2020, i que van generar 885 llocs de treball, més del doble que l’any anterior.

A través de la Direcció de Promoció de Ciutat i del Servei de Business Landing de Barcelona Activa, es van gestionar 130 projectes, dels quals 13 van arribar a bon port: onze de nous i dues reinversions en projectes ja en marxa a la ciutat.

Entre els projectes més destacats, hi ha el Global Digital Hub de PespiCo, l’obertura d’un Customer Hub de Costa Cruceros per a la seva estratègia internacional de captació i fidelització de clients i la creació d’un centre de desenvolupament de producte i enginyeria de Veriff.

En el cas de PepsiCo es crearan 400 llocs de treball en els pròxims dos anys, a Costa Cruceros ja se n’han creat 100 aquest passat 2021, mentre que Veriff crearà 50 llocs de treball nous.

El 54% d’inversions, de fora de la UE

Dels 13 projectes aterrats de nova implantació a la ciutat, el 54% provenen de fora de la Unió Europea. Pel que fa l’origen, la inversió es reparteix entre 10 països. Destaquen els Estats Units, el Regne Unit i Itàlia, amb dos projectes cadascun; la resta de projectes captats provenen d’Argentina, Bèlgica, Estònia, França, Països Baixos, Suïssa i la Xina.

Entre els nous projectes destaquen les empreses provinents del sector tecnològic i de les comunicacions amb un 54% del total (transformació digital corporativa, desenvolupament de software, verificació identitat digital) i a continuació els de producció creativa i cultural (2 projectes). Amb un projecte cadascun hi ha els dels sectors de la indústria, serveis a les Empreses, logística i serveis a les persones.

De cara al 2022, es treballa amb una cartera de 62 projectes, dels quals el 65% provenen de fora de la UE, amb Argentina (15%) i el Regne Unit (13%), com a principals mercats emissors.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram