
Foto: Freepik
L’empresa Beamagine, amb seu a Castellbisbal (Vallès Occidental) ha guanyat dues licitacions públiques del Ministeri de Defensa del Regne Unit (DASA, Defense and Security Accelerator) per valor total de 650.000 euros per desenvolupar un sistema de sensors per a la navegació autònoma.
La companyia ha creat una tecnologia pròpia de sistemes electroòptics -càmeres i unitats de percepció en 3D i 2D- que permet la visió-orientació de vehicles autònoms en entorns difícils, com boira o fum.
El sistema de sensors per a la navegació del vehicle autònom desenvolupat per Beamagine, fusiona dades amb imatges a través d’algoritmes basats en la intel·ligència artificial i es pot aplicar, segons el fundador de l’empresa Santiago Royo, “a vehicles no tripulats en medis terrestres, marítims o aeris” i utilitzar-se tant a “vehicles autònoms de darrera milla, ferrocarrils, vaixells com a submarins i fins i tot en aplicacions a l’espai”.
Aquests sensors “també tenen aplicacions relacionades amb la seguretat, l’observació de les persones, i la vigilància d’instal·lacions crítiques” perquè “són molt fiables i no tenen falses alarmes”. En el vehicle terrestre, per exemple, “el sensor pot detectar qualsevol obstacle present en el camí i determinar si ha d’aturar-se o girar a la dreta o a l’esquerra”, puntualitza.
Actualment, està negociant tres contractes més a l’Àsia (Corea del Sud, Hong Kong i Singapur)
Royo subratlla que “guanyar aquestes licitacions significa un impuls molt fort per a la nostra empresa, i és una gran oportunitat per donar a conèixer la nostra tecnologia i introduir-la en altres mercats” .
Per guanyar aquesta licitació, Beamagine ha comptat amb el suport d’ACCIÓ- l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball- a través de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions a Londres i Irlanda mitjançant el Programa de Compra Pública d’Innovació.
Beamagine és una empresa de cinc treballadors, constituïda l’any 2016 des de la UPC i amb seu a Castellbisbal (Vallès Occidental). En els dos últims anys han participat en set processos diferents de compra pública d’innovació arreu del món.
N’han guanyat dos al Regne Unit i actualment n’estan negociant tres més a l’Àsia (Corea del Sud, Hong Kong i Singapur). Actualment l’empresa està acabant la producció d’un sensor d’ús genèric per poder-lo comercialitzar abans d’acabar l’any.