
[Foto: Béatrice Delvaux]
Delvaux va convertir-se en la primera dona a dirigir la redacció de Le Soir, col·labora regularment amb la premsa neerlandòfona – de parla neerlandesa – i ha fet el seguiment de l’actualitat belga i europea. L’any 1984 va incorporar-se al diari belga durant deu anys i va ser-ne la redactora en cap (2001-2011).
Pel que fa a Verificat, el jurat ha reconegut, especialment, la seva feina durant la campanya de les eleccions europees del 2024. En aquella ocasió, va participar en la creació del repositori més gran de fact-checks, l’Elections24Check. Aquesta iniciativa va aplegar més de 40 organitzacions d’arreu d’Europa i Verificat va ser-ne l’únic representant.
El premi que lliura l’APEC s’entregarà el mes de novembre de 2025 en una cerimònia a Barcelona. El Col·legi de Periodistes de Catalunya, l’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona, la representació de la Comissió Europea a Barcelona, la conselleria d’Acció Exterior i Unió Europea, l’Ajuntament de Barcelona i Catalunya Internacional hi participen donant-hi suport.
L’APEC guanya el primer Premi Francesc Gambús per promoure un periodisme compromès amb Europa