
El compositor de Sabadell, Benet Casablancas [Foto: Accompositors]
‘Quadern de Haikus’ (2021) es va compondre per encàrrec del Plural Ensemble i va ser distingit amb un beca de l’Ajuntament de Barcelona (ICUB). Escrit per a cinc músics i concebut com un quadern personal, respon als impulsos i sensacions viscuts durant els moments estranys i difícils de la pandèmia i el confinament.
L’obra ha recorregut l’Estat espanyol (Sevilla, València i Saragossa), dirigida Fabián Panisello. Més tard va fer parada a Barcelona presentada pel grup Barcelona Modern, dirigit per Xavier Pagès-Corella. Abans de presentar-se a Tòquio, també ho va fer a Viena, a càrrec de Reconsil Ensemble Wien, sota la direcció d’Antanina Kalechyts. L’última parada serà a Buenos Aires (Argentina).
Benet Casablancas (Sabadell, 1956) és un dels compositors catalans més rellevants de la seva generació. Llicenciat en Filosofia a la Universitat de Barcelona, va obtenir un doctorat en musicologia. La seva música és interpretada regularment per Europa, Canadà, EUA, Japó i Amèrica Llatina.