
[foto: Bombers de la Generalitat]
En total, són deu els bombers catalans que han viatjat fins al Canadà, dos de cada província, i hi han anat acompanyats per un parell de comandaments de la Unitat Tècnica. La subinspectora Marta Miralles serà la coordinadora del grup, mentre que el subinspector Aniol Ferragut serà l’enllaç entre els comandaments i els efectius que treballaran directament al foc.
Les tasques dels Bombers se centraran a extingir directament les flames dins les zones que determinin els Pompièrs i, de l’altra, monitorar els focs on s’estigui treballant i assessorar sobre quines són les estratègies d’atac més eficaces. Des de la Sala Central dels Bombers, a Bellaterra, també se seguiran els focs.
El grup català s’ha sumat a cossos de la Comunitat de Madrid, Múrcia i Castella i la Manxa i és previst que hi estiguin entre dues i tres setmanes per a ajudar a extingir els incendis. Professionals d’arreu d’Europa també hi ha viatjat recentment.