Un dels aparells de Level a la pista de l’aeroport del Prat [Foto: Laura Fíguls / ACN]

Més d’un centenar de catalans es troben bloquejats a l’aeroport de Los Angeles per una incidència en la companyia Level. Els viatgers havien de fer el vol Los Angeles – Barcelona el passat dissabte, però la companyia el va ajornar per “motius tècnics” fins al diumenge. Diumenge, però, el vol previst tampoc es va enlairar, de manera que la xifra d’afectats s’ha multiplicat en dos dies.

“És un caos d’informació”, critica l’Agustí Mas, un dels afectats a l’aeroport internacional nord-americà, en declaracions a l’ACN. Per la seva banda, l’aerolínia defensa que treballa per recol·locar tots els passatgers, però diu que l’alta ocupació dels vols i el temporal d’aquest cap de setmana han suposat una “complicació afegida”.

Segons expliquen els viatgers, en alguns casos Level els ha ofert tornar el dia 29 amb vols d’altres companyies, però no els garanteix que finalment puguin volar per l’alta ocupació dels vols. “No hem tingut cap informació”, diu el Daniel, un altre dels afectats. “Et deixen amb una sensació d’inseguretat”, agrega.

Level ha ofert tornar el dia 29 amb vols d’altres companyies, però no garanteix el vol als afectats per l’alta ocupació dels vols

Al seu torn, l’aerolínia explica que va haver de cancel·lar per “motius tècnics” el vol del dia 26 d’agost amb sortida des de Barcelona i destí Los Angeles, de manera que també es va veure afectat el vol de tornada, amb origen a l’aeroport internacional nord-americà. Així mateix, defensa que aquest diumenge ja es van recol·locar alguns dels passatgers i assegura que la resta -menys del 15%- rebran resposta durant aquest dilluns. A més, indica que el temporal d’aquest cap de setmana ha suposat “una altra dificultat afegida”.

A l’hora de gestionar la incidència, els viatgers critiquen les diverses companyies del grup IAG, ja que entre els afectats alguns van comprar els bitllets per Vueling, altres via Iberia i altres directament a Level -els vols afectats operaven amb codi compartit-. “Es van passant la pilota i no t’acaben resolent res”, indica l’Agustí.

A més, asseguren que les compensacions que els ofereixen pels àpats “són insuficients” per mantenir-se al país i lamenten que la diferència horària entre l’Estat i els Estats Units els afegeix dificultat a l’hora de fer gestions perquè el grup d’aerolínies no els respon.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram