Els Castellers de Zúric en el primer assaig [Foto: Cedida]

La colla dels Castellers de Zúric celebrarà la seva diada de bateig el dissabte 15 de març (de 10.30 a 14.30 h) i tindrà, ben a prop, els Castellers de Lausana, amb qui faran pinya per aixecar al cel de la ciutat suïssa el resultat de moltes setmanes d’assaig. En l’horitzó, apareix la diada internacional que se celebrarà a Berlín i on volen graduar-se del tot. A Exterior.cat, el copresident de la colla, Jordi Cluet, explica com arriben al seu dia gran.

Després d’un any d’assajos, els Castellers de Zúric sortiran al carrer per mostrar les seves creacions i de què són capaços. “Aquesta diada marca una fita important per a nosaltres, perquè serà la nostra primera gran diada a la ciutat”, exposa Cluet.

Tot i que van actuar per Sant Joan, aquesta és la gran prova de foc i ho faran en el seu millor moment. “Seguim creixent en nombre de gent i en clau tècnica i serà una bona preparació per viatjar a Berlín”, avança. De fet, i en només dotze mesos, la colla ha passat de quinze castellers a una cinquantena regular en els assajos, que es converteixen en un centenar i on se sumen, també, la canalla i els vuit músics, els grallers i els tabalers.

Assaig conjunt entre els castellers de Zúric i els castellers de Lausana [Foto: Cedida]

Els Castellers de Lausana són el mirall dels de Zúric i, per això, seran presents en la diada de bateig. Cluet detalla que va ser el cap de colla de Lausana qui els va inspirar a crear una colla a Zúric, “amb la voluntat de difondre la cultura catalana, construir una comunitat i fer-nos sentir més a prop de casa”. Per això, la relació entre ambdues colles és tan especial: “són la nostra colla agermanada, un terme que vam introduir nosaltres, perquè volíem tenir una relació especial amb la nostra colla veïna i que ens va inspirar a fer castells a Suïssa”.

La relació és molt estreta i no és estrany veure membres d’ambdues colles compartint assajos i jornades. Cluet afegeix una motivació personal, i és que hi té una estima especial perquè n’havia format part.

La colla ha crecut de quinze membres a un centenar de castellers en un any [foto: Cedida]

Després dels primers mesos organitzant la colla, integrant-se en el Casal Català de Zúric com a secció i muntant el grup, la colla ha madurat i està a punt per a la seva presentació en societat. Sobre això, el copresident comenta que tenen clar el repte: “la nostra intenció és fer castells de 6 per primera vegada”. L’ajuda dels Castellers de Lausana serà excepcional, i és que amb ells tancaran pilars de quatre i bastiran pinyes sòlides.

La colla de Zúric és la més jove i després del blanc immaculat a la camisa, volen fer un pas endavant  -o cap amunt- per guanyar-se la camisa de color lavanda amb què es presentaran a Berlín, la cita més important dels 2025 per als castellers a l’exterior.

Crònica d’un 8M casteller a Berlín
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram