
[Foto: Guillaume Périgols a Unsplash]
Catalunya ja va participar-hi com una de les deu primeres oficines territorials que impulsaven els Open Days des de Brussel·les, l’antecedent d’aquesta setmana, i que tenien com a objectiu obrir les oficines per tal de mostrar les activitats i les bones pràctiques que hi tenien lloc.
Ara, la Setmana Europea de Regions i Ciutats ha adoptat un format més llarg, i aquesta edició duu el lema “Apoderant les comunitats”. Enguany té el propòsit de discutir reptes comuns entre regions i ciutats europees, proporcionar una plataforma comuna, facilitar la cooperació en línia entre regions i ciutats i ampliar el debat sobre la política de cohesió de la Unió Europea.
Pel que fa a la participació catalana, ho farà en sis xerrades. La primera serà el 8 d’octubre amb el coordinador de l’estratègia catalana d’intel·ligència artificial del Govern, Arnau Serra; també el 8 d’octubre, la directora de l’oficina d’ACCIÓ a Brussel·les, Ana Coelho, parlarà sobre reptes transnacionals; el 9 d’octubre, la coordinadora d’Acció Climàtica de la Diputació de Barcelona participarà en una sessió sobre la resiliència de l’aigua del Mediterrani; el mateix 9 d’octubre, la subdirectora general de Migracions, Refugi i Antirracisme del Govern, Guadalupe Moreno, prendrà part en la jornada sobre estratègies interculturals; l’alcaldessa de Sant Boi de Llobregat, Maria Lluïsa Moret, s’endinsarà en l’assemblea digital europea; i la directora en cap de l’Escola Europea-Intermodal Transport, Marta Miquel, tractarà les possibilitats i capacitats del Mediterrani.
Al llarg de la setmana, passaran per Brussel·les diferents funcionaris europeus, nacionals, regionals i locals; experts en gestió de programes de cohesió; representants d’empreses, institucions financeres i associacions; membres del Comitè Europeu de les Regions, del Parlament Europeu i polítics de tots els nivells, incloent-hi joves polítics electes; acadèmics, investigadors, estudiants de postgrau; ciutadans i periodistes.
Catalunya participa en la Setmana Europea de les Regions i les Ciutats