
Membres del Departament d’Agricultura han vistat la fira Fruit Attraction [Foto: Govern]
L’edició d’enguany arriba en un moment estratègic per al sector, marcat per la conveniència d’obrir nous protocols fitosanitaris i consolidar els existents per tal de garantir l’accés a mercats prioritaris.
Les prioritats actuals d’obertura de nous mercats per a la fruita dolça catalana se centren sobretot a Àsia i a Llatinoamèrica, en especial l’obertura del protocol a Mèxic amb la fruita de llavor (poma i pera), que ja compta amb potencials compradors amb interès. Addicionalment, altres prioritats pel sector són l’obertura de nous protocols en altres mercats com la pruna a Corea del Sud, la poma a Taiwan i Xile, la cirera al Canadà, la poma i cirera a l’Argentina i la fruita de pinyol als Estats Units.
Les prioritats actuals se centren sobretot a Àsia i a Llatinoamèrica, en especial l’obertura del protocol a Mèxic amb la fruita de llavor (poma i pera)
Fruit Attraction s’ha consolidat com la plataforma de referència per a la internacionalització hortofructícola. El 2024, la fira va reunir 2.201 empreses expositores de 59 països i 113.370 professionals de 145 mercats internacionals. Enguany, amb la incorporació de dos pavellons addicionals dedicats a Àfrica i Amèrica, la fira reforça el seu paper com a aparador global del sector.
La participació catalana, amb empreses de tot el territori que representen el conjunt de productes fructícoles com fruita de llavor, fruita de pinyol, cítrics, cirera i fruits del bosc, posa en relleu la diversitat i la qualitat de la producció catalana. En total hi participen 116 empreses catalanes, de les quals 30 ho fan a l’Espai Catalunya organitzat per Prodeca, reforçant el compromís del sector per guanyar competitivitat en els mercats mundials.
Dèlia Perpiñà: “Pels catalans la cuina ens explica com a país al món”