
[Foto: Kenny Eliason a Unsplash]
Catalunya, que s’hi ha presentat amb una mostra pròpia, se situa en la tercera plaça, amb 518 punts, i només per darrere de Corea i la República Txeca. En comparació amb el territori espanyol, hi passa per davant i supera les puntuacions de Madrid (514), Astúries (514) i Castella i Lleó (507).
L’estudi analitza competències com la selecció de la informació, la capacitat per a valorar-ne la utilitat i credibilitat i la consciència dels problemes derivats de donar informació confidencial a la xarxa.
A Catalunya, es van analitzar els resultats de 1.102 alumnes de 2n d’ESO i els elements que es van posar davant del mirall van ser la comprensió de l’ús de l’ordinador, la recopilació d’informació, la producció de la mateixa i la comunicació digital.
Pel que fa als resultats, han demostrat que les noies mostren un rendiment en la competència digital superior al dels nois i que hi ha un 5% menys de noies respecte dels nois que no assoleixen la competència.
L’estudi també ha demostrat que el nombre d’ordinadors a la llar i l’experiència de l’alumnat en l’ús de les TIC mostra una relació positiva amb el rendiment de la competència digital.
Neix una aliança coordinada per la UOC per crear una universitat oberta europea