Estand de Catalunya a la fira internacional de Turisme Fitur a Madrid [Foto: Andrea Zamorano / ACN]

Catalunya es vol erigir en referent turístic enogastronòmic a la Fira Internacional de Turisme (Fitur) que se celebra a Madrid entre dimecres i diumenge. Amb motiu de la designació com a Regió Mundial de la Gastronomia, l’Agència Catalana de Turisme organitzarà un còctel amb grans noms de la cuina catalana a la Real Fábrica de Tapices.

L’acte comptarà amb el president de la Generalitat, Salvador Illa, i el ministre d’Indústria i Turisme, Jordi Hereu. A banda, a l’estand català es promourà el turisme familiar, esportiu i les propostes culturals, aprofitant la celebració del 50è aniversari de la Fundació Miró i el Mil·lenari de Montserrat. La fira mostrarà solucions innovadores d’un sector que aporta el 12% del PIB.

Les 9.500 empreses turístiques que exposin a la fira de turisme busquen fer contactes i acostar-se als interlocutors d’una manera diferent i més efectiva. Del total, 884 són expositors amb estand propi. A més, hi ha 101 països representats de forma oficial.

La 45a edició de la Fira Internacional de Turisme estarà marcada per les propostes tecnològiques en el sector del turisme i per apostes per la sostenibilitat. Per exemple, empreses com la naviliera Baleària presentaran un corredor 100% verd entre Espanya i Marroc mentre que Transmed i Grimadli Lines presentaran el full de ruta i el compromís amb la sostenibilitat per aquest 2025.

L’Agència Catalana de Turisme reuneix a l’estand 51 entitats de les 9 marques turístiques catalanes

De la mateixa manera, hi haurà espai per a solucions tecnològiques turístiques com ara la identitat digital i la gestió de dades, un aspecte rellevant pel sector després de l’entrada en vigor del registre de viatgers el passat dos de desembre. En aquest sentit, les principals patronals del sector -Acave, Ceav, Fetave i Unav- entregaran un manifest contrari al reial decret que obliga a recollir aquestes dades a les a l’estand de Turespaña aquest dijous a les 11h00.

També s’esperen novetats en sistemes de pagaments en línia i en experiències immersives i personalitzades pels turistes. Entre altres, es podran veure robots que són un membre més del personal de l’hotel o avatars i mapes interactius amb intel·ligència artificial.

A banda de les empreses turístiques més reconegudes, també hi haurà espai per operadores de transport com ara Renfe o Iryo. D’altra banda, aquest any el certamen turístic té com a país convidat Brasil.

Com en edicions anteriors, la Fira estarà dividida en diferents àrees relacionades amb el turisme. Entre elles, hi haurà Fitur Cruises -al voltant del món dels creuers-, Fitur LGTIB+, Fitur Lingua, Fitur Woman, Fitur Screen o Fitur Sports.

Catalunya aposta per la gastronomia

L’estand de Catalunya ocuparà 825 metres quadrats per promocionar la diversitat d’experiències de l’oferta turística catalana amb espais separats per marques turístiques. Aquest any, hi haurà 51 expositors, tres més que l’any anterior. Principalment, són municipis, patronats de turisme però també empreses privades com Port Aventura o la Família Torres.

Els organitzadors esperen un gran flux de visitants i preveuen superar l’assistència de 150.000 professionals de dimecres a divendres i al voltant de 100.000 persones de públic general durant el cap de setmana.

La gastronomia serà una de les grans protagonistes de la proposta catalana a les jornades internacionals de turisme.

Una campanya de l’Agència Catalana de Turisme, premiada a Sud-àfrica
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram