Locomotora del primer servei ferroviari directe entre el Port de Barcelona i França [Foto: ACN / Maria Asmarat]

La ruta ferroviària directa per transportar mercaderies entre el Port de Barcelona i França ja és una realitat. Aquest dimecres la infraestructura ha posat en funcionament el servei amb un tren que travessarà la frontera sense transbordaments ni canvis de locomotora i arribarà fins a Toulouse i Lió. Es tracta del primer tren de mercaderies de l’Estat que connectarà amb el país gal de manera directa.

Els combois tenen una llargària de 750 metres i permetran treure de les carreteres al voltant de 800 camions cada setmana. “Fem un pas endavant en la descarbonització de l’activitat logística”, ha dit el president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó, que ha assegurat que les emissions de CO2 de la infraestructura portuària es reduiran un 10%.

El primer tren ha sortit de la terminal Best del Port de Barcelona prop de les 9 del matí. La ruta es farà quatre cops per setmana, tres en destinació Touluse i un en destí Lió.

“Fem un pas endavant en la descarbonització de l’activitat logística”, ha dit el president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó

Salvadó ha celebrat que el nou servei hagi pogut entrar en funcionament després de superar “dificultats operatives i logístiques”. “Avui és un dia històric”, ha remarcat el president de la infraestructura. “Podrem oferir un millor servei”, ha afegit.

A la inauguració també hi han participat directius d’empreses de transport de mercaderies que operen al Port de Barcelona, que han assegurat que el nou servei permetrà “estalviar temps” i millorar l’eficiència. Així mateix, han reclamat “més trens” i “més càrrega” per millorar la connectivitat de la infraestructura portuària amb el sud d’Europa.

Ametller Origen comercialitza els seus productes a França
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram