Font: Generalitat de Catalunya

La consellera de Cultura, Mariàngela Vilallonga, i el president del Contents Innovation Program (CiP), Ichiya Nakamura, van signar, divendres passat, un acord per desenvolupar activitats amb l’objectiu situar les empreses culturals i creatives de Catalunya i del Japó en primera línia de la innovació, la tecnologia i el món digital.

Mitjançant aquest protocol de col·laboració, en què també participa ACCIÓ –l’agència per a la competitivitat de l’empresa, depenent del Departament d’Empresa i Coneixement– ambdues parts treballaran conjuntament en la creació, promoció, difusió i el consum de la cultura digital i la innovació artística i creativa.

L’acord promourà accions en els següents sectors culturals, en tant que es relacionin amb la tecnologia i el món digital: arts visuals, música, arts escèniques, videojocs, il·lustració, animació, i creació transmèdia i transversal (VR, intel·ligència artificial, robòtica, etc.).

El CiP és una entitat creada l’any 2015 per desenvolupar un hub d’empreses tecnològiques i digitals i d’indústria de continguts a l’àrea de Takeshiba de Tòquio, que ha estat acreditada pel govern japonès com a zona especial estratègica nacional.

Com a part d’aquest hub, es crearà un centre de negoci internacional que promourà el desenvolupament de la indústria de continguts culturals digitals que contribuirà a la millora de la competitivitat global i serà el centre de la cooperació entre les indústries creatives i el govern japonès.

A Catalunya hi ha 2.629 empreses que exporten al Japó, 1.000 de les quals ho fan de forma regular, és a dir, els darrers quatre anys de manera consecutiva. El volum d’exportació d’aquestes empreses va superar els 848 milions d’euros el 2018, un 0,8% més que l’any anterior, i representa la xifra més alta de la sèrie històrica.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram