Foto: Freepik

L’Agència Catalana de Turisme (ACT), ha participat aquest cap de setmana a la fira virtual Fiets en Wandelbeurs Online Experience acompanyada d’una dotzena d’empreses i institucions catalanes. Aquest certamen està dedicat a les activitats de senderisme i cicloturisme i està centrat en els mercats de Bèlgica i Holanda.

La prioritat de l’expedició catalana és mantenir visible la destinació i posicionar-la en dos mercats d’interès, ja que la proximitat amb Catalunya pot afavorir l’arribada de turistes d’aquests territoris una vegada la situació epidemiològica ho permeti.

De fet, les noves tendències indiquen que els turistes procedents de Bèlgica i Holanda viatjaran amb cotxe a destinacions properes i buscaran activitats a l’aire lliure com ara el senderisme i el cicloturisme, dos paràmetres que satisfà la destinació catalana.

A l’estand virtual de Catalunya hi són presents com a coexpositors la Vall d’Aran, les Terres de l’Ebre, la Costa Daurada, Cambrils, Pirineus/Associació càmpings de Lleida, Discover Pyrenees, Bicicletas y Rutas, Hotel&Spa Termes Victoria, Vies Verdes de Girona/Pirinexus, Boutique Bike Hotel Can Basa i Camí de Ronda.

El Benelux, un mercat imprescindible per a Catalunya

Un 78% dels holandesos té previst fer vacances fora del seu país i un 24% preveu que el senderisme tingui una presència important entre les seves activitats. Així mateix, com a factors rellevants per decidir la destinació, es destaquen la bellesa de l’entorn, l’existència de rutes interessants, els llocs a visitar i un bon clima.

L’any 2019, Catalunya va rebre 758.600 i 375.400 turistes procedents dels Països Baixos i Bèlgica, respectivament. Aquests visitants van generar una despesa de 747,6 milions d’euros en el cas del mercat holandès i 472,2 milions en el cas del mercat belga. Una despesa total de 1.219,8 milions d’euros que Catalunya aspira a recuperar tant aviat com sigui possible.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram