
Els visitants a l’estand de Catalunya a Fitur poden descobrir el país a través d’un viatge en realitat virtual [Foto: Govern]
Castellanos ha assegurat que “les actuacions de la Generalitat per transformar el model turístic de Catalunya s’estan traslladant a les dades del darrer balanç turístic del 2023”. Ha posat com a exemple l’augment de la despesa turística dels visitants internacionals respecte la del període anterior, que ha passat de 16.659 M€ l’any 2022 a 21.200 M€ el 2023, és a dir, un 27% més.
L’augment de la despesa turística dels visitants internacionals ha passat de 16.659 milions d’euros a 21.200 M€ en un sol any
La despesa mitjana per persona també ha crescut respecte el 2022 i sobrepassa la xifra històrica de l’any 2019. Aquestes xifres situen el 2023 com l’any de consolidació de la recuperació del turisme a Catalunya. Catalunya ha liderat les arribades de turistes internacionals a l’Estat, amb un 20% del total.
La Copa Amèrica 2024 és la gran protagonista de l’estand de Catalunya a Fitur Madrid 2024. Disposa d’un espai de 725 m2 amb l’oferta de les 9 marques turístiques i 48 coexpositors entre empreses i entitats del sector turístic català. A més, l’estand català també compta amb una experiència de realitat virtual per presentar la marca sonora de Catalunya.
En l’acte d’inauguració de l’estand de Catalunya, a més de Castellanos, hi han assistit la directora general de Turisme, Marta Domènech, el director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Narcís Ferrer, i el delegat del Govern de la Generalitat a Madrid, Joan Capdevila. Fitur s’allargarà fins diumenge 28 de gener.
Salou presenta una campanya a Fitur per atraure turisme madrileny