
Punts semiautomatitzats movent contenidors a la terminal BEST del port de Barcelona [Foto: Aina Martí / ACN]
Es tracta de la xifra més baixa per aquest mes dels últims dos anys. Malgrat el descens, Catalunya continua aportant el 25,6% del total de vendes a l’exterior de l’Estat. Les importacions també van caure lleugerament, un 0,3%, fins als 9.772,7 milions, fet que situa el dèficit comercial en -866,4 milions d’euros.
Els sectors més exportadors al maig van ser els productes químics, amb 2.654,4 milions d’euros (-10,9%); els béns d’equip, amb 1.502,2 milions (+9,8%), i els aliments, begudes i tabac, amb 1.434,5 milions (+8,1%).
En el període acumulat des del gener, les vendes a l’estranger es van mantenir estables, amb uns 42.000 milions
Per demarcacions, les exportacions van retrocedir a tot el territori: Barcelona (-3,7%), Girona (-0,6%), Lleida (-4%) i Tarragona (-2,8%). En el període acumulat de gener a maig, les vendes a l’estranger es van mantenir pràcticament estables, amb 42.084,7 milions d’euros (+0,2%).
En canvi, el conjunt de l’Estat va registrar un lleuger augment de les exportacions al maig, amb un creixement del 0,8% i un total de 34.999,5 milions d’euros. Tot i la incertesa internacional, el govern espanyol destaca el comportament relativament positiu de les exportacions espanyoles en comparació amb països com França, Itàlia o Alemanya.
Els principals sectors exportadors del primer semestre a Catalunya van ser els productes químics, els béns d’equip i l’alimentació.
Nou rècord de les exportacions del sector agroalimentari català