Clara Soteras és experta i consultora de SEO per a mitjans i estratègia digital [Foto: cedida]

L’experta i consultora de SEO per a mitjans i estratègia digital, Clara Soteras, participarà a l’Online News Association (ONA) -la conferència anual d’àmbit internacional de l’Associació de notícies en línia- com a assessora en l’àmbit digital (audiència, SEO i IA) de l’Associació de Mitjans de Comunicació i Informació (AMIC). El congrés té lloc del 18 al 23 de setembre a Atlanta (Geòrgia, Estats Units).

En aquesta conferència anual, Online News Association reuneix els principals agents innovadors en periodisme i tecnologia que representen mitjans de comunicació globals, startups de notícies locals, empreses tecnològiques i universitats.

La conferència anual és una plataforma per aprendre, connectar i contribuir a donar forma al futur del periodisme digital. A través de tallers i panells interactius, mostren pràctiques per establir una estratègia en les redaccions, desenvolupen lideratges en aquest àmbit i mostren casos d’ús de la tecnologia emergent. És la conferència per a mitjans més rellavant del món.

El fil conductor de la conferència d’enguany serà com s’implementarà la intel·ligència artificial en les redaccions

En la conferència d’enguany -la 25a edició- el fil conductor serà la implementació de la Intel·ligència Artificial (IA) en les redaccions amb diversos workshops (tant en fluxes de treball com en productes i formats). En el congrés hi ha ponències enfocades a com els mitjans locals poden treballar l’estratègia digital i audiències i de producte.

Entre els ponents hi ha experts dels mitjans més rellevants del món: The New York Times, CNN, Microsoft, Reddit, AP, Financial Times o The Wall Street Journal.

Un cop finalitzi aquesta trobada mundial, Soteras té previst exposar les tendències i allò més rellevant del congrés en dues ponències per als mitjans associats a l’AMIC de les Illes Balears i el País Valencià.

Una experta en el periodisme digital

Soteras és experta i consultora de SEO per a mitjans i estratègia digital. És directora de SEO i Producte d’El Nacional, que actualment està treballant per incorporar la IA a la redacció. També és professora associada a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), on imparteix classes de periodisme sobre continguts i estratègia digitals i gestió de projectes. A més, ofereix formació de SEO per a mitjans i notícies en diferents escoles de negocis i participa habitualment en conferències i congressos de SEO i mitjans.

També és membre del jurat dels Global, European i UK Search Awards i del comitè de programa de la conferència de mitjans de la Online News Association (ONA), així com també és jurat dels seus premis. És assessora digital de l’AMIC, en temes relacionats amb les audiències, SEO i IA. Forma part activament de la comunitat #MujeresEnSEO i de Google Product Experts.

Soteras és membre del comitè de programa (que majoritàriament l’integren experts nord-americans). Així, l’experta catalana ha contribuït a confeccionar les temàtiques, xerrades i workshops del congrés. També ha estat membre del jurat dels premis Online Journalism Awards, que premien els millors projectes periodístics en diverses categories.

Un projecte de l’AMIC vincularà les noves generacions d’expatriats amb Catalunya i els mitjans de proximitat
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram