Una de les exposicions que han fet els estudiants del MIT [Foto: Govern]

Deu estudiants del Massachusetts Institute of Technology (MIT), una de les universitats nord-americans més prestigioses del món, han fet una estada a diversos centres educatius públics catalans al llarg del mes de gener en el marc del programa Global Teaching Labs.

Es tracta d’una iniciativa educativa que promou que els estudiants realitzin estades i visites a diferents països per a col·laborar en les activitats d’aprenentatge relacionades amb les ciències, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques (STEM).

Catalunya és un dels destins d’aquests estudiants internacionals gràcies al marc de col·laboració entre el Departament d’Educació i Formació Professional, l’àrea educativa de la Fundació La Caixa (EduCaixa) i l’MIT, que permet acollir-los en diversos centres educatius públics.

Els 10 instituts i instituts escola seleccionats treballen en diversos projectes tecnològics de creació i fabricació digital d’alta qualitat i rigor pedagògic

Els 10 instituts i instituts escola seleccionats ja treballen en diversos projectes tecnològics de creació i fabricació digital d’alta qualitat i rigor pedagògic dins del programa Fent per Aprendre Imaginant Globalment (FAIG) per a la millora de les pràctiques d’ensenyament-aprenentatge, a través de l’acompanyament, la formació pedagògica i la capacitació tecnològica.

Aquest programa està coordinat pel CESIRE (Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca educativa) del Departament d’Educació i Formació Professional.

La consellera d’Educació i Formació Professional, Esther Niubó, ha visitat l’exposició de les activitats, experiències i aprenentatges que s’han dut a terme als 10 instituts participants, que també ha inclòs diversos tallers experimentals de codificació en directe i usos i aplicacions educatives de la intel·ligència artificial.

Missió empresarial de Foment a Boston amb una vintena d’emprenedores del sector de la salut
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram