Joan Maria Piqué conversant en una entrevista a Exterior.cat [Foto: Joanna Chichelnitzky]

Joan Maria Piqué ha presentat la seva dimissió com a director general de Prospectiva i Innovació de l’Acció Exterior del govern de Catalunya. Ho ha fet a través d’una carta dirigida a la nova consellera d’Acció Exterior i Unió Europea, Meritxell Serret.

En la missiva, Piqué assegura que deixa el departament “per una decisió del meu partit que acato, però que no comparteixo”. I afegeix que “el poder no s’abandona, sinó que s’exerceix”. De l’acció exterior, Piqué considera que “internacionalitzar Catalunya és com bategar el cor” i ha afegit que “el nostre món és el món”.

En el seu comiat, Piqué ha aplaudit el lideratge de la fins ara consellera Victòria Alsina, de qui ho ha fet “amb gran intel·ligència, eficàcia, determinació i patriotisme”, ha dit Piqué. I ha fet una petició a Serret: “desitjo de tot cor que el departament no abandoni el lideratge” i “que no tornem al departament en molts aspectes paralitzat i desmoralitzat que ens vam trobar”.

Deixa el departament “per una decisió del meu partit que acato, però que no comparteixo”

En unes paraules de to “més personal”, Piqué recorda a Serret els moments a l’exili que “vam compartir junts” des de 2017, uns moments marcats per la “duresa de la soledat i la incertesa per l’esdevenidor”, recorda.

Del record a l’exili a Brussel·les, Piqué ha recordat que “allà fèiem pinya, i ens ajudàvem els uns i els altres, sense mirar el carnet polític de cadascú”. Considera que “era el camí, és el camí”. I ha afegit: “uns i altres hem triat el camí de la divisió per sobre de la unitat, l’enfrontament per sobre l’acord, el sectarisme per sobre del patriotisme”.

Davant d’aquest escenari, segons Piqué, “això no es pot fer avançar un país i encara menys Catalunya” i espera “de tot cor” que “recuperem la gran abraçada de la unitat que ens va portar a la gran victòria del referèndum de l’1-O, un dia que durarà anys”.

Piqué es va incorporar com a director general de Prospectiva i Innovació de l’Acció Exterior del govern de Catalunya el juny de 2021.

Joan Maria Piqué: “Volem posar en marxa una comunitat catalana de relacions internacionals”
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram