Quan falta poc més d’un mes per al 23 d’abril, ja és clar que la pandèmia de la Covid-19 tornarà a fer que la Diada de Sant Jordi de 2021 sigui diferent. De fet, la primera conseqüència és la incertesa: encara no se sap si es podrà celebrar un Sant Jordi el mes d’abril, com defensa el Gremi de Llibreters, o si caldrà traslladar-lo a l’estiu, com l’any passat.

Aquestes incògnites també afecten el projecte d’internacionalització de Sant Jordi que Diplocat va engegar el 2015 i ha mantingut cada any. El projecte es basa en el web www.booksandroses.cat, que ofereix informació sobre Sant Jordi en diversos idiomes, un vídeo explicatiu i materials de difusió descarregables, com ara un flyer disponible en més de 30 idiomes.

Enguany el web s’ha renovat, és més accessible i permet agrupar actes per categories. També es reforçarà la presència de la campanya a les xarxes socials.

Globalitzant Sant Jordi

El projecte #BooksAndRoses va néixer per aplegar i difondre els actes relacionats amb la Diada de Sant Jordi que es fan arreu del món. De fet, un dels apartats destacats del web és el mapa on s’anuncien i promocionen aquests actes. Habitualment superaven el centenar, però l‘any passat la xifra d’activitats va baixar a 32 i molts eren concursos literaris virtuals. A partir d’avui es començaran a introduir al web les activitats d’enguany.

Laura Foraster, secretària general de Diplocat, confia que “malgrat les circumstàncies actuals es pugui superar la xifra de l’any passat i fer arribar els valors implícits en la tradició de Sant Jordi més enllà de les nostres fronteres”.

L’any passat Diplocat va crear una rosa virtual i va impulsar juntament amb el Gremi de Llibreters una acció d’enviament massiu de roses i textos arreu del món, que va superar les 12.100 trameses. Aquest any és previst repetir aquesta actuació.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram