El rector de la UB, Joan Guàrdia [Foto: Universitat de Barcelona]

La Universitat de Barcelona (UB) ha estrenat el Fòrum Iberoamericà d’Universitats (FIU), un espai que ha de fomentar el treball i el debat universitari de primer nivell a banda i banda de l’oceà Atlàntic. Així, el rector de la UB, Joan Guàrdia, ha presidit l’acte en el Paranimf de la Universitat de Guadalajara (Mèxic), en què s’ha anunciat aquesta estratègia de feina comuna.

Aquest serà el primer cop en què universitats catalanes i sudamericanes s’uneixin en una iniciativa com el FIU, perquè tant la UB com la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) han estat els centres impulsors, acompanyats per la Universitat Complutense de Madrid, la Universitat de Buenos Aires (Argentina), la Universitat de Guadalajara i la Universitat Nacional Autònoma de Mèxic i la Universitat de Sao Paulo (Brasil).

La UB i la UAB treballaran amb centres de Mèxic, l’Argentina i el Brasil

El grup té l’objectiu de fer una anàlisi completa de les qüestions que afecten l’ensenyament superior, la investigació i la transferència de la societat, així com d’oferir solucions innovadores i compartides. D’aquesta manera, les set universitats estaran liderades per la UB i la Universitat de Guadalajara, amb la voluntat de convertir l’aliança en un actor clau i referència per als governs dels països implicats.

El rector de la UB, Joan Guàrdia, ha subratllat que serà una eina principal per a blindar el paper de les universitats com a palanca de progrés i de transformació social, així com a garants dels valors democràtics, dels drets i de les llibertats.

Un projecte liderat per la Universitat de Girona, guardonat a Etiòpia
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram