Sergio Busquets i Andreas Christensen, en una roda de premsa a Miami [Foto: FC Barcelona]

La Generalitat de Catalunya, mitjançant l’Agència Catalana de Turisme (ACT) del Departament d’Empresa i Treball, i el FC Barcelona promocionen conjuntament la destinació catalana als Estats Units amb motiu de la gira de pretemporada del primer equip masculí de futbol.

En aquesta gira el Barça farà parada a quatre ciutats: Miami (19 de juliol), per enfrontar-se al Miami CF, equip de la Major League Soccer (MLS); Las Vegas (23 de juliol) contra el Real Madrid; Dallas (26 de juliol) davant el Juventus i Nova Jersey (30 de juliol) jugant contra el New York Red Bulls, de l’MLS.

La marca Catalunya estarà present durant tota la gira de pretemporada. Els jugadors i el seu staff llueixen el logotip de Catalunya al polo de passeig. A més, la marca també estarà present a les tanques dels estadis on disputarà els seus partits amb el missatge “Love Barça, discover Catalonia, your tailor-made destination”.

Buscant recuperar el turista nord-americà

Aquesta campanya és un impuls en la promoció de la destinació catalana en un mercat estratègic per a Catalunya. “El turista nord-americà és un tipus de viatger que no es concentra en uns mesos determinats sinó durant tot l’any, realitza una despesa molt per sobre de la mitjana, i gràcies a la diversificació d’interessos que presenta, es pot distribuir per tot el país”, explica Ferrer.

El director de l’ACT afirma que el nord-americà coincideix amb el tipus de visitant que encaixa en el model turístic de Catalunya (desestacionalitzat, desconcentrat, diversificat i que realitza més despesa).

El mercat nord-americà va esdevenir just abans de la pandèmia el tercer emissor de turistes a Catalunya, el primer de llarga distància, i es caracteritza per fer una despesa superior a la mitjana. Així, l’any 2019 van visitar Catalunya més d’1.500.000 turistes dels Estats Units que van realitzar una despesa agregada de més de 2.500 milions d’euros.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram