
Foto: Un grup de jugadors del primer equip de futbol femení del Barça [FC Barcelona]
L’entitat catalana continua apostant per la creació de nous continguts originals amb l’objectiu de connectar amb els seus fans arreu del món a través de diferents canals i formats innovadors que s’adaptin al llenguatge i al públic de les diferents plataformes i territoris d’arreu del món.
A Douyin, el FC Barcelona compta amb 3,1 milions de seguidors i on ja registra més de 74 milions d’interaccions des que va oficialitzar la seva presència el gener del 2019. Només el 2020, el Barça ha creat 180 vídeos de curt format generant més de 31 milions d’interaccions.
Unes xifres que l’han consolidat com l’entitat de futbol líder en followers, situant-se per davant d’altres equips internacionals com el Reial Madrid, el Chelsea, la Juventus i el París Saint-Germain, que completen la llista de clubs de futbol amb més seguidors. I també en engagement per davant del Reial Madrid, el Chelsea, el PSG i el Borussia Dortmund.
AMB MÉS PRESÈNCIA A XANGAI
Un dels objectius clau del Barça a la Xina és incrementar no només el nombre de seguidors, sinó també l’engagement amb els fans, amb la creació de continguts dissenyats especialment per a l’audiència del país asiàtic. Per aconseguir-ho, des de 2019 el club català compta amb dues agències de comunicació i màrqueting amb base a Xangai, dedicades exclusivament a aquest mercat.
Aquest 2020, el Barça ja havia estat reconegut a la Xina com el millor club digital al país asiàtic en els premis Red Card. Uns guardons que atorga la prestigiosa consultora especialitzada en els àmbits del màrqueting i l’esport Mailman, i que es va anunciar el gener del 2020.