El FC Barcelona consolida el seu lideratge en l’entorn digital després d’haver estat reconegut per segon any consecutiu com el millor club online a la Xina en els premis Red Card 2021. Concedits per l’agència Mailman, la prestigiosa consultora especialitzada en els àmbits del màrqueting i l’esport, el Barça ha obtingut aquesta distinció gràcies al seu desenvolupament en les plataformes digitals xineses, entre les quals WeChat, Weibo, Douyin i Toutiao, on el club català suma 12 milions de seguidors.

Aquest premi permet reforçar el posicionament del FC Barcelona com a entitat de referència en l’àmbit digital xinès i suposa un important reconeixement a la tasca duta a terme per l’entitat i la seva aposta per crear continguts específics que s’adaptin a aquest mercat i a las seves audiències.

Per fer-ho, el FC Barcelona treballa amb dues agències de comunicació i màrqueting amb base a Xangai, dedicades exclusivament a la creació de formats per al país asiàtic. Així mateix, posa de relleu la consolidació de la marca Barça en aquest territori, com a resultat de la clara aposta realitzada en els últims anys per part del Club per la Xina com un dels seus mercats estratègics.

Un referent en l’àmbit digital

El FC Barcelona va experimentar un creixement significatiu de la seva presència en les plataformes socials xineses al llarg de l’any passat. Així, va registrar uns importants resultats en especial a Douyin, versió xinesa de TikTok, on el Barça s’ha consolidat com el club de futbol amb més engagement al llarg del 2020.

En concret, l’entitat blaugrana compta amb 3,2 milions de seguidors i ja registra més de 77 milions d’interaccions des que va oficialitzar la seva presència el gener del 2019. Aquí cal destacar que només el 2020, el Barça va crear 180 vídeos de curt format generant més de 31 milions d’interaccions.

El Barça també s’ha posicionat com el Club de futbol de la Liga amb més seguiment a Weibo, i això va permetre que el Club rebés el premi de “Club europeu més influent en els Nous Mitjans’, atorgat per la plataforma Sina Weibo i el mitjà especialitzat ScoreSports (Qiduoduo).

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram