El blaugrana Lamine Yamal és el jugador més determinant [Foto: FC Barcelona]

El primer equip de futbol masculí del Barça tornarà a Àsia sis anys després de la seva darrera gira estiuenca. L’equip de Hansi Flick té previst disputar tres partits de preparació entre el Japó i Corea del Sud davant el Vissel Kobe (27 de juliol) i posteriorment a Corea del Sud per jugar contra el FC Seoul (31 de juliol) i el Daegu FC (4 d’agost). Serà la setena gira dels blaugranes de la seva història pel continent asiàtic.

A banda dels precedents esportius, el FC Barcelona ha construït una llarga història al Japó, on compta amb uns 3,6 milions de seguidors i seguidores segons l’estudi IGW, a més d’acords de patrocini amb marques locals com Konami i una connexió sòlida amb l’afició local a través de la penya FC Barcelona Japan.

L’equip de Flick té previst disputar tres partits davant el Vissel Kobe, el FC Seoul i el Daegu FC

Actualment hi ha sis Barça Academies del Barça al Japó -Fukuoka, Katsushika, Nara, Yokohama, Hiroshima i Aichi- el nombre més elevat, entre altres països asiàtics i amb més de 1.500 nens i nenes inscrits entre els cinc i els 15 anys, que representen una forta presència del Barça en aquest mercat dinàmic.

A més, cal recordar que el futur nou Espai Barça disposarà d’inspiració nipona de la mà de l’estudi Nikken Sekkei, guanyadors del concurs del 2016 i actuals Design Guardian del nou Spotify Camp Nou.

La petjada blaugrana a Corea del Sud

La regió d’Àsia-Pacífic és on el FC Barcelona té la base de seguidors i seguidores més gran, i Corea del Sud hi contribueix amb aproximadament 2,3 milions d’aficionats i aficionades, amb la qual cosa situa el país entre els deu primers de la regió en nombre de seguidors.

A banda de la base de seguidors i seguidores, en les últimes dècades el FC Barcelona ha establert estrets vincles amb socis comercials de renom a Corea del Sud, com ara la companyia d’olis lubricants SK Enmove i l’empresa de bateries per a automòbils Sebang.

També l’estil de joc del Barça és present a Corea del Sud a través del Campus que ha organitzat la Barça Academy a les ciutats de Seül i Suwon aquest mateix any, amb més de 250 participants entre 5 i 15 anys i que, juntament amb la Penya Barcelonista de Seül, són un element que contribueix a enfortir la connexió del Club amb el país.

El Barça, present a la regió de l’Àsia-Pacífic

Des que la seu d’Àsia-Pacífic es va establir a Hong Kong el 2013, el FC Barcelona ha establert amb èxit associacions estratègiques i col·laboracions innovadores amb una varietat de marques de confiança als mercats asiàtics, a més d’apropar el Barça a l’afició culer de la regió.

Amb 59 milions de seguidors i seguidores a les xarxes socials d’Àsia-Pacífic, d’un total de 529 milions a tot el món, el Barça està interactuant activament amb l’afició culer a través d’una àmplia gamma de plataformes i xarxes socials, inclosa Naver TV a Corea del Sud.

El Barça Legends jugarà a l’Argentina
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram