
El blaugrana Lamine Yamal és el jugador més determinant [Foto: FC Barcelona]
A banda dels precedents esportius, el FC Barcelona ha construït una llarga història al Japó, on compta amb uns 3,6 milions de seguidors i seguidores segons l’estudi IGW, a més d’acords de patrocini amb marques locals com Konami i una connexió sòlida amb l’afició local a través de la penya FC Barcelona Japan.
L’equip de Flick té previst disputar tres partits davant el Vissel Kobe, el FC Seoul i el Daegu FC
Actualment hi ha sis Barça Academies del Barça al Japó -Fukuoka, Katsushika, Nara, Yokohama, Hiroshima i Aichi- el nombre més elevat, entre altres països asiàtics i amb més de 1.500 nens i nenes inscrits entre els cinc i els 15 anys, que representen una forta presència del Barça en aquest mercat dinàmic.
A més, cal recordar que el futur nou Espai Barça disposarà d’inspiració nipona de la mà de l’estudi Nikken Sekkei, guanyadors del concurs del 2016 i actuals Design Guardian del nou Spotify Camp Nou.
La petjada blaugrana a Corea del Sud
La regió d’Àsia-Pacífic és on el FC Barcelona té la base de seguidors i seguidores més gran, i Corea del Sud hi contribueix amb aproximadament 2,3 milions d’aficionats i aficionades, amb la qual cosa situa el país entre els deu primers de la regió en nombre de seguidors.
A banda de la base de seguidors i seguidores, en les últimes dècades el FC Barcelona ha establert estrets vincles amb socis comercials de renom a Corea del Sud, com ara la companyia d’olis lubricants SK Enmove i l’empresa de bateries per a automòbils Sebang.
També l’estil de joc del Barça és present a Corea del Sud a través del Campus que ha organitzat la Barça Academy a les ciutats de Seül i Suwon aquest mateix any, amb més de 250 participants entre 5 i 15 anys i que, juntament amb la Penya Barcelonista de Seül, són un element que contribueix a enfortir la connexió del Club amb el país.
El Barça, present a la regió de l’Àsia-Pacífic
Des que la seu d’Àsia-Pacífic es va establir a Hong Kong el 2013, el FC Barcelona ha establert amb èxit associacions estratègiques i col·laboracions innovadores amb una varietat de marques de confiança als mercats asiàtics, a més d’apropar el Barça a l’afició culer de la regió.
Amb 59 milions de seguidors i seguidores a les xarxes socials d’Àsia-Pacífic, d’un total de 529 milions a tot el món, el Barça està interactuant activament amb l’afició culer a través d’una àmplia gamma de plataformes i xarxes socials, inclosa Naver TV a Corea del Sud.
El Barça Legends jugarà a l’Argentina