Foto: Freepik

El català s’ensenya en 10 de les 25 universitats més prestigioses del món segons World University Rankings 2024 del Times Higher Education (entre elles University of Oxford, University of Cambridge, University of California Berkeley, University of Chicago i University of California Los Angeles) i en una quarantena d’universitats de les 150 primeres classificades.

Actualment, més de 130 universitats de 30 països d’Europa, Amèrica i Àsia ofereixen docència d’estudis catalans i d’aquestes, 93 reben suport econòmic de l’Institut Ramon Llull.

Al llarg del curs 2024-25 s’han incorporat a la XarxaLlull la University College Dublin (Irlanda) i la Université Sorbonne Nouvelle-Paris 3 (França), i el nombre d’estudiants matriculats en alguna assignatura de català ha estat de 4.027.

Durant el 2024 s’han celebrat sis col·loquis internacionals de catalanística, a Minnesotta, París, Escòcia, Poznan, Siena i Giessen, respectivament, amb un total de 22 conferències plenàries i 250 comunicacions acadèmiques.

Les càtedres de professors visitants han acollit 7 professors visitants durant el 2024. Destaquen Brigitte Vasallo (CUNY), Elvira Dyangani (NYU), Raül Garrigasait (Stanford) i Simona Škrabec (Leipzig).

El català es tradueix més que mai: descobreix quines llengües lideren el rànquing mundial
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram