
Els integrants de la DO Cava celebrant les xifres obtingudes en l’exercici de 2021 [Foto: DO Cava]
En clau exportadora, el consum mundial de cava s’accelera: el 71% de les seves vendes van dirigides als mercats internacionals. El mercat exterior demostra la fortalesa i presència que té la DO Cava en l’àmbit internacional, aglutinant un augment d’un 11,34% i consolidant el 71% de les vendes totals.
“La presència internacional del cava demostra la seva força com a marca en una diversitat de territoris a escala global”, assenyala Pagés.
És la DO de l’Estat espanyol que més exporta, amb un augment d’un 11,34% i consolidant el 71% de les vendes totals
Els països que integren la Unió Europea assisteixen a un creixement d’un 3,16%, i els països tercers continuen creixent amb un destacat +30,43%. Alemanya manté el lideratge (+4,23%), seguit dels Estats Units (que creix un 40%) i Bèlgica (+11,56%). Destaquen el creixement a Àustria (+65,54%), el Brasil (+37,69%), i Polònia (+27,35%).
Bona part de les xifres s’expliquen per l’aposta que la DO Cava ha fet per l’ecologia, la sostenibilitat i els caves de major valor amb llargues criances obtenen uns creixements sense precedents. En aquest sentit, els ecològics incrementen un 65% les seves vendes mentre que els de guarda superior (més de divuit mesos de criança) un 104,25%.
L’any passat, el Consell Rector de la DO Cava va implementar la primera fase del pla estratègic de segmentació i zonificació del cava un sistema d’informació i traçabilitat del producte. En el 2022 és previst els primers segells de qualitat sota aquesta nova normativa amb la indicació de l’origen i segment de producte.