El conseller d’Unió Europea i Acció Exterior, Jaume Duch [Foto: Jordi Borràs / ACN]

El conseller d’UE i Acció Exterior, Jaume Duch participa a la Setmana Europea de les Regions i Ciutats 2025, l’esdeveniment anual que organitzen la Comissió Europea i el Comitè de les Regions per destacar la importància del nivell local i regional dins la Unió Europea.

Durant aquests dies, Duch intervindrà davant de figures institucionals de primer ordre, com la presidenta del Parlament Europeu, Roberta Metsola, els vicepresidents de la Comissió Europea Dubravka Šuica i Raffaele Fitto, i l’ex primer ministre italià Enrico Letta.

Al llarg del seu viatge, el conseller participarà en diverses sessions i debats sobre els principals reptes europeus. El dilluns 13 intervindrà en la sessió inaugural “State of the Regions and Cities in the European Union”; i el dimarts 14 prendrà part en el debat “New Pact for the Mediterranean”, centrat en els desafiaments de la cooperació mediterrània, i posteriorment participarà en una sessió sobre les prioritats de la presidència danesa del Consell de la UE. Aquestes intervencions reforcen el paper de Catalunya com a actor actiu en les polítiques de cohesió i d’ampliació europees.

El conseller intervindrà davant de la presidenta Metsola, els vicepresidents de la Comissió Europea Šuica i Fitto, i l’ex primer ministre italià Enrico Letta

El dimecres 15, la Delegació del Govern davant la UE acollirà la Cimera DETA 2025, presidida per Catalunya, dedicada a la cooperació internacional en tecnologies emergents i política digital. El mateix dia, Duch clausurarà l’acte “The Four Motors compass for cohesion and strategic competitiveness”. L’acte reunirà representants de Baden-Württemberg, Llombardia, Alvèrnia-Roine-Alps i Catalunya.

Aquesta trobada posarà en relleu com les regions líders europees impulsen la innovació, la sostenibilitat i la competitivitat a llarg termini, consolidant el compromís del Govern català amb una Europa més cohesionada i estratègicament forta.

Duch demana més participació de Catalunya a la presidenta del Comitè Europeu de les Regions
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram