Alemanya es va mantenir com el principal feu internacional per al cava, però el creixement més espectacular, un 63%, es va registrar als Estats Units, que se situen com el segon principal mercat mundial per al cava.
Entre els primers deu mercats mundials per al consum de cava, també són significatius els creixements experimentats a Rússia, Canadà, poc més d’un 28%; i als Països Baixos, un 22,3%. Altres països que concentren més consum són Bèlgica, Anglaterra, Suècia, Japó i França.
170 milions d’ampolles venudes
Segons les dades presentades aquest dimarts, als cellers s’han produït enguany 7 milions d’ampolles més que abans de la pandèmia, de manera que s’ha arribat als 170 milions. El 76% s’ha destinat a l’estranger, disparant prop de 10 punts el percentatge de les exportacions.
De gener a setembre, les vendes d’escumosos emparats per la DO Cava ha assolit els 157,78 milions d’ampolles, mentre que els primers nou mesos de l’any passat van ser 135,5 milions.
“El cava està demostrant fortalesa i un ampli camí per recórrer malgrat l’època difícil que està travessant tota l’economia”, ha apuntat el president del Consell Regulador del Cava, Javier Pagès.