Foto: FCB

El FC Barcelona suma una nova fita en el seu lideratge digital i se situa com el primer club esportiu que supera els 10 milions de subscriptors a Youtube. El lideratge del Barça en la principal plataforma de vídeo a la xarxa s’ha consolidat gràcies a un creixement espectacular en els últims dos anys, tant pel que fa al nombre de seguidors com a les visualitzacions de vídeos.

En l’àmbit esportiu, només l’NBA (14,7 milions) té més seguidors que el FC Barcelona a Youtube. Per reconèixer aquesta fita del Barça, en els pròxims dies Youtube farà lliurament del Diamond Creator Award, una peça de metall platejat i amb un botó de reproducció de vidre, que serveix per reconèixer els canals que sobrepassen la xifra dels 10 milions.

El Barça va tancar la temporada 2018/19 amb un total de 7,2 milions de subscriptors (2,6 milions més que en la temporada 2017/18), i, entre l’1 de juliol del 2019 i el 30 de juny del 2020, va arribar als 9.782.472 seguidors. Ara, en l’inici de la temporada 2020/21, s’ha enfilat per sobre dels 10 milions i s’ha refermat com la referència indiscutible de YouTube en l’àmbit dels clubs esportius en tot el món. El canal suma actualment més de 65 milions d’hores de vídeo al seu canal.

PER DAVANT DE TOTHOM

Més enllà de la xifra simbòlica dels 10 milions, destaca l’avantatge que el Barça manté amb la resta de competidors, que el situa lluny del segon classificat, el Reial Madrid, amb 5,92 milions. Per darrere dels dos equips de LaLiga, per completar els 10 primers classificats, se situen els equips de futbol següents: Flamengo (5,55M), Liverpool (4,98M), Manchester United (3,21M), Juventus (2,88M), Manchester City (2,72M), PSG (2,56M), Chelsea FC (2,1M) i Arsenal (1,96M). Els països on el club blaugrana compta amb més seguidors són els Estats Units, Espanya, Brasil, Indonèsia i Mèxic.

El Barça va ser un dels pioners a tenir presència a Youtube, on va estrenar-se al febrer del 2006. Des d’aquell moment, l’augment de subscriptors ha estat imparable. Al juny del 2017, el club blaugrana va ser el primer a superar els tres milions de subscriptors, i el setembre del 2018, també va ser el primer a superar els 5 milions de subscriptors.