
Font: FC Barcelona
L’estada del FC Barcelona al Japó amb motiu de la gira del primer equip de futbol s’ha convertit en una nova oportunitat perquè el club col·labori en la promoció de Catalunya com a destinació turística, en el marc del seu acord amb l’Agència Catalana de Turisme. Els jugadors i membres del cos tècnic del Barça llueixen la marca Catalunya en un dels polos que utilitzen durant la gira al Japó.
La campanya Legendary Barça Fans, inspirada en el joc de realitat virtual Legends of Catalonia, és una aplicació mòbil que es pot descarregar en territori japonès i des d’on es llançaran diferents reptes als aficionats. Els guanyadors de cada repte aconseguiran diferents premis, ja siguin entrades per als partits de la Rakuten Cup o samarretes firmades pels jugadors i entraran en el sorteig d’un viatge a Catalunya.
Els reptes portaran els aficionats a gravar-se cantant l’himne del FC Barcelona a l’estil karaoke, a ballar una coreografia o buscar el drac de Sant Jordi i fotografiar-lo a través de tecnologia de realitat augmentada. L’app Legendary Barça Fans permetrà als usuaris personalitzar les seves gravacions amb filtres basats en els colors culers i els paisatges de Catalunya i els millors vídeos es reproduiran per les pantalles gegants dels estadis durant els partits que l’equip de Valverde disputi al Japó.
UN CÒMIC BLAUGRANA
Aprofitant l’estada del Barça al Japó, des del FC Barcelona i l’Agència Catalana de Turisme s’ha creat un còmic amb Lionel Messi, Luis Suárez, Gerard Piqué, Marc-André ter Stegen, Sergi Roberto i el drac de Sant Jordi com a protagonistes. En aquest còmic, que té com a punt de partida els jugadors preparant-se per marxar de gira, la trama transcorre tant al Japó com a Catalunya mostrant il·lustracions de diferents punts d’interès turístic que apareixen al joc Legends of Catalonia.
L’Agència Catalana de Turisme i el FC Barcelona mantenen una estreta col·laboració des del 2012 per aprofitar les sinergies entre les dues institucions per promoure Catalunya com a destí turístic de referència. Aprofitant els desplaçaments europeus de l’equip, les gires de pretemporada o les finals, es realitzen presentacions i actes conjuntament en les ciutats on es disputen els partits.