
[Foto: Albert Lijarcio / ACN]
El primer conveni entre ambdós governs va signar-se el 2015, a partir del qual l’aeroport va començar la seva etapa com a aeroport públic i comercial, i és que fins aleshores havia estat un aeròdrom privat. Amb la inversió d’un milió d’euros per part de la Generalitat, va assolir els requisits necessaris per a convertir-se en un aeroport comercial. Es tracta de la dotació de mitjans humans i materials, d’equips de seguretat, d’una estació meteorològica o la implantació d’un servei d’informació en vol en aeròdrom.
Actualment, l’Aeroport d’Andorra-la Seu d’Urgell ofereix dos vols comercials regulars a Palma de Mallorca i a Madrid els divendres i diumenges, que opera la companyia Airnostrum. La infraestructura va tancar l’any 2023 amb 4.653 operacions i 9.380 passatgers. Entre les operacions, i com a base de serveis públics, n’hi va haver 517 dels bombers dels GRAE, 26 de medicalitzades i 152 contra incendis i fumigació.
La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat, Sílvia Paneque, i el secretari d’Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat del govern andorrà, David Forné, tenen previst formalitzar la renovació de l’acord pròximament.
L’aeroport d’Andorra-La Seu ordena els seus terrenys i projecta 9 hangars