El president i conseller delegat de l’empresa, Marc Puig [Foto: Puig]

Un cop assolit l’objectiu de representar el 10% de la quota de mercat mundial del sector, el grup català de perfumeria, moda i cosmètica Puig centrarà el creixement en l’impuls a la implantació a la Xina i a Àsia en general, un mercat que ara suposa el 7% i que esperen que passi al 25%.

També apostarà per incrementar la distribució en el canal digital, que ara representa un 13% i que esperen que suposi el 30% del total d’aquí a cinc anys.

Augmentar les vendes a través d’Internet és un repte per la perfumeria, un producte que té menys penetració en línia per la dificultat de poder olorar els perfums a distància. Tot i aquest hàndicap, Puig ha destacat que marques com Carolina Herrera ja venen un 24% dels perfums per Internet.

Tot plegat, per assolir la xifra de 4.500 milions d’euros en vendes el 2025, cosa que triplicaria les que s’han firmat durant l’any passat. “La nostra cartera ens permet ser optimistes”, ha assegurat Puig, que ha pronosticat que tornaran a tenir beneficis el 2021. No obstant això, no serà fins “d’aquí a 2 o 3 anys” que es recuperarà els resultats previstos abans de la pandèmia.

“El pitjor any de la història”

Puig ha tancat el 2020 amb 72 milions de pèrdues i una facturació de 1.537 milions d’euros, una caiguda de les vendes del 24%. “És el pitjor any de la nostra història”, ha sentenciat el president i conseller delegat de l’empresa, Marc Puig, en la roda de premsa per presentar els resultats.

El grup ha entrat en pèrdues per primera vegada i es troba en plena reestructuració i aposta per la vertical de maquillatge i de productes per a la cura de la pell. Tot i aquest 2020 “complicat”, preveu duplicar les xifres de venda en dos anys i triplicar-la en cinc, arribant als 4.500 milions de facturació el 2025.