Els germans Joan, Josep i Jordi Roca, a Girona [Foto: Fòrum Gastronòmic Girona / Food&Media]

La recepta del Fòrum Gastronòmic de Girona s’exportarà a Mèxic. Així, la ciutat mexicana de Puebla acollirà el primer congrés internacional de gastronomia llatinoamericana. El Latino Gastronòmic tindrà lloc del 4 al 7 del mes de setembre de 2025 i comptarà amb l’estreta col·laboració del Fòrum Gastronòmic Girona, que des de fa mesos treballa per internacionalitzar-se i exportar el seu model d’èxit a d’altres països.

La trobada pretén convertir-se en l’epicentre de la cuina llatinoamericana per donar a conèixer la influència d’aquesta gastronomia arreu del món a partir de xerrades, debats i ponències que comptarà amb experts, xefs i restauradors de diferents punts del planeta.

El Latino Gastronòmic -el primer congrés internacional de gastronomia llatinoamericana- tindrà lloc del 4 al 7 de setembre de 2025 a Puebla

El director del Fòrum Gastronòmic Girona, Albert Labastida ha dit que “estem molt contents perquè portarem tot el nostre coneixement pel que fa a l’organització d’esdeveniments gastronòmics fins a Mèxic. Per al Fòrum i també per a Girona és una gran oportunitat per mostrar més enllà de les nostres fronteres els aliments i la cuina que es fa no només a la província, sinó també a Catalunya”. Així, Labastida ha afegit que “aprofitant que aquest any Catalunya és la Regió Mundial de la Gastronomia, hi haurà xefs del territori que hi assistiran, com ara Martina Puigvert, de les Cols, i Lluc Crusellas, millor xocolater del món el 2022”.

El Fòrum Gastronòmic de Girona té lloc aquesta setmama i en l’edició d’enguany ha estrenat un espai dedicat a valorar la cuina a la brasa; a l’oli i repeteix la zona de cafè i la del vi, on compta amb màquines expenedores per fer tasts de vi. El Fòrum fa d’escenari de tots els cuiners amb estrella Michelin de la demarcació de Girona.

La gastronomia catalana entra a les aules de les escoles de cuina dels Estats Units
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram