Treballadors cosint peces de roba a la seu corporativa de Mango, situada a Palau-Solità i Plegamans [Foto: Aina Martí / ACN]

El negoci internacional de la multinacional catalana Mango s’apropa al 77% del total del grup. El país amb més vendes, però, continua sent l’Estat espanyol amb un 23%. A continuació, hi ha França, Alemanya, Turquia i Estats Units. De fet, Mango s’ha obert pas ràpidament al país nord-americà, que se situa en el cinquè lloc del rànquing de mercats més rellevants per la marca un any abans del que tenien previst.

De moment, Mango ha obert 21 botigues al país nord-americà. El pròxim objectiu és que els Estats Units pugi al tercer lloc del podi dels principals països on ven la companyia. El nou pla estratègic de Mango contempla obrir 500 botigues noves, reformar-ne 150 i reforçar les línies de roba d’home, de nen i d’articles de la llar.

El 75% de les obertures es concentraran als mercats que l’empresa veu claus com Espanya, França, Itàlia, Alemanya, Regne Unit, Polònia, Índia i Estats Units i Canadà i Mèxic. El 2026, Mango tindrà un milió de metres quadrats de superfície en botigues a tot el món. Per fer possible aquesta expansió, la marca de moda invertirà 600 milions d’euros.

172 milions de beneficis

Mango tanca el 2023 amb els millors resultats de la història, amb un increment del 112% dels beneficis que s’han situat en 172 milions i amb una facturació que supera els 3.100 milions d’euros, un 15% més, percentatge que se situa per sobre de la mitjana del sector. L’empresa de moda més gran de Catalunya ha qualificat l’exercici com un any “excepcional, històric i excel·lent” i ha celebrat que coincideixi amb el 40è aniversari de la marca.

El grup ha fixat com a objectiu facturar 4.000 milions d’euros el 2026 i duplicar la rendibilitat en tres anys. En el mateix període, la multinacional es proposa incrementar un 30% la plantilla que té al món, formada per 15.500 treballadors.

Mango preveu créixer en mercats estratègics de l’estranger el 2024
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram