Foto: Freepik

L’empresa americana Activision, que desenvolupa el videojoc Call of duty, va anunciar aquesta setmana la compra de l’empresa catalana Digital Legends, un estudi de Barcelona especialitzat en videojocs per al mòbil.

Tot i que el preu de la transacció és confidencial, diverses fonts asseguren que es tracta d’una operació d’almenys 10 milions d’euros de valor. Els principals accionistes de Digital Legends -el fons madrileny Bullnet Capital (40%), el fundador Xavier Carrillo i la gestora de fons barcelonina Inveready.

Segons un comunicat, Activision ha comprat Digital Legends per desenvolupar la versió mòbil del famós joc de violència de carrer. “Estem molt satisfets de la nostra incorporació a un dels estudis més importants del món de videojocs”, celebra Carrillo.

El comunicat indica que l’equip barceloní ja està integrat al grup nord-americà perquè fa un any que les dues empreses treballen en l’operació. Digital Legends ocupa 49 persones, segons dades del Registre Mercantil del 2020, i continuaran treballant a Barcelona, asseguren fonts del mercat.

Una empresa líder d’àmbit mundial

Activision és una empresa de Califòrnia que factura més de 7.000 milions d’euros i que cotitza al Nasdaq. Distribueix videojocs com Call of duty, Guitar hero o Pitfall . Per la seva part, Digital Legends és un estudi de videojocs emblemàtic nascut a començaments dels 2000.

Desenvolupa diversos videojocs per al mòbil, entre els quals destaca Respawnables. L’operació demostra la força del sector de videojocs barceloní. El 2017 es va produir una altra adquisició de pes en aquest sector.

La multinacional Take Two, que desenvolupa el joc de violència Grand Theft Auto, va adquirir per 250 milions de dòlars l’estudi barceloní Social Point, fundat per Horacio Martos i Andrés Bou. La multinacional King també ha triat Barcelona per al desenvolupament de Candy crush.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram