
Foto: Re-pot
La plataforma de venda online de productes d’alimentació i neteja en envasos reutilitzables que va començar a Barcelona i L’Hospitalet, Re-pot, s’ha posat com objectiu arribar a Madrid a finals de 2022 després d’ampliar el servei a Sant Cugat del Vallès i arribar a Sant Just Desvern.
Per aconseguir aquest objectiu, aquesta empresa catalana està buscant els proveïdors adequats ja que Re-pot arriba a les llars mitjançant el repartiment en vehicles elèctrics. A més, la companyia vol obrir una nova ronda de finançament d’una xifra pròxima als 300.000 euros, prevista per al quart trimestre de 2022.
Amb els 120.000 euros obtinguts en una primera ronda el novembre passat, la startup creixerà més enllà dels límits inicials de Barcelona i L’Hospitalet de Llobregat cap a altres municipis de l’àrea metropolitana com Sant Just Desvern, Badalona o Sant Adrià de Besòs.
De moment, ja ha incorporat l’àrea de Sant Cugat, on serveix les comandes amb el servei de repartiment de Koiki, una empresa sostenible que dóna feina a col·lectius en risc d’exclusió social. Per a Barcelona i L’Hospitalet, Re-Pot treballa amb Revoolt, una startup especialitzada en el repartiment sostenible de l’última milla.
Un projecte nascut durant un viatge al Vietnam
Re-Pot va néixer durant un viatge al Vietnam, quan Alejandro Roset i els també fundadors de la companyia Javier Maella i Tirsà Sánchez van comprovar que no es podien banyar en una de les platges del país asiàtic per l’enorme quantitat de plàstics que hi havia flotant en aquelles aigües.
La solució va ser crear un supermercat 100% sostenible que permet als clients complir amb el medi ambient sense haver de sortir de casa i sense renunciar als productes de la compra habitual, ja que tots els envasos es tornen un cop consumit el producte, per facilitar la seva reutilització per a properes comandes.