Font: Generalitat de Catalunya

Catalunya es promociona aquesta setmana a la fira World Travel Market de Londres, una de les més importants del món, per intentar mantenir l’atractiu per al turista britànic en un context d’alentiment causat pel Brexit i la caiguda del turoperador Thomas Cook.

Entre gener i setembre van arribar a Catalunya més d’1,6 milions de turistes britànics, un 2,5% menys respecte el mateix període de 2018. Tot i aquesta davallada, el Regne Unit continua representant el segon mercat emissor de turistes estrangers al territori.

Al mateix temps, i malgrat la caiguda en visitants, els turistes britànics a Catalunya gasten més, fins a representar el 9,5% del mercat, i situar el Regne Unit com a tercer mercat en volum, després de França i Estats Units. En concret, la despesa total en els primers nou mesos de l’any ha superat els 1.660 milions d’euros, un 3,7% més que el mateix període de l’any passat.

En aquest context, l’Agència Catalana de Turisme (ACT) participa a la fira amb estand de 300 metres quadrats, amb l’exposició de nou marques turístiques catalanes i una trentena d’empreses i entitats del sector turístic català.

“Estem treballant perquè Catalunya sigui una de les tres millors destinacions de la mediterrània amb capacitat suficient per mantenir la competitivitat i per afrontar nous reptes”, ha assegurat la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, en la inauguració de l’estand.

La consellera, acompanyada del director general de Turisme, Octavi Bono, i el director de l’Agència Catalana de Turisme, David Font, ha mantingut diverses reunions amb operadors turístics britànics i representants de delegacions de turisme de Catalunya amb l’objectiu de “prendre el pols” al mercat.

Barcelona també ha volgut reivindicar el seu atractiu turístic a través de Turisme de Barcelona, que participa a la fira amb diferents activitats de promoció i presentacions de la destinació. Turisme de Barcelona focalitza la seva acció en el marc de “Destinació Barcelona” amb l’objectiu de “reforçar els atributs i les activitats” de l’entorn i les comarques de Barcelona. La World Travel Market de Londres va acollir més de 51.000 visitants, l’any passat.