Foto: Grapat

Els jocs elaborats per Grapat, un segell amb seu a Cabanes (Alt Empordà) s’han fet populars arreu del món. Actualment les seves joguines -fetes de fusta- són presents en més de 45 països com Alemanya, Suïssa, Japó, Nova Zelanda, Austràlia, Indonèsia, Canadà i els Estats Units. L’exportació suposa el 90% de les vendes, segons La Vanguardia.

“A l’estranger donen més valor a aquesta mena de productes, però la nostra prioritat continua sent el mercat espanyol”, assegura Casiana Monczar, directora artística i impulsora de Grapat juntament amb la seva parella, Jordi Soler, gerent de l’empresa.

Les vendes de Grapat han crescut més d’un 130% l’any de la pandèmia. “Malgrat ser molt presents en mercats sofisticats, no volem prendre el 2020 com un any de referència. Creiem que amb la pandèmia els pares en lloc d’invertir, per exemple, en roba han comprat més joguines per estar millor a casa”, comenta la directora artística.

Entre els jocs destaquen anells de colors, bols, rodets o cadenes. El disseny i la concepció de les peces requereixen un procés lent i madurat, i destaquen per la senzillesa. Compten amb una norma molt clara: les joguines de Grapat no porten instruccions. Una decisió conscient per permetre el desenvolupament autònom i l’activitat espontània del nen.

Aquest any, de nou, ja que estrenaran a Vilamalla unes instal·lacions de 2.700 m2 de superfície que donaran cabuda a tot l’equip, format per una trentena de treballadors.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram