Foto: Laura Subirats

Més de 500 operadors turístics i agències de viatges nord-americanes s’interessen per Catalunya com a destinació. És fruit de les accions que està duent a terme l’Agència Catalana de Turisme, de promoció als Estats Units on el ritme de vacunació avança ràpidament.

Recentment s’han organitzar una sèrie de webinars adreçats a operadors turístics i agències de viatges nord-americanes. En cadascuna d’aquestes sessions s’han destacat diferents opcions turístiques que ofereix Catalunya, des de l’oferta de la ciutat de Barcelona i la Costa Brava, a les possibilitats que ofereix el turisme enograstronòmic o les excursions d’un dia que es poden fer des de la ciutat comtal.

Aquesta acció ha comptat amb la participació de Turisme de Barcelona, els patronats de turisme de les diputacions de Barcelona i Girona, i les empreses Derby Hotels, La Pedrera, Família Torres, The Real Thing, Corredor Mató, Premium Traveller, Terra Dominicata i Aborígens.

D’altra banda, l’ACT ha participat aquest cap de setmana passat al Luxury Vacations 2021, un workshop i fira virtual adreçat al producte Premium amb la participació tant del sector professional com de consumidors.

Aquestes iniciatives formen part del pla de reactivació del turisme a Catalunya, dotat amb 6,5 milions d’euros i format per més de 30 accions.

Es repren la connexió aèria

Les expectatives de les companyies aèries són optimistes, ja que segons la seva programació es reprendran la majoria de rutes i vols que operaven entre Espanya i els Estats Units el 2019.

D’altra banda, un factor molt important per poder reactivar l’activitat és la vacunació. El 61% dels americans majors de 12 anys (164 milions de persones) ja ha rebut almenys 1 dosi de la vacuna i el 51% està totalment vacunat.

“Els Estats Units mantenen un bon ritme de vacunació i això ens ha de fer estar ben posicionats com a destinació segura i preparada per oferir les noves demandes del públic americà”, assegura el director de l’ACT, David Font.

L’any 2019 Catalunya va ser la principal destinació dels americans a l’Estat espanyol, amb una quota de mercat del 46% i un total d’1.511.000 turistes americans. El més destacable va ser la seva despesa diària, 320 euros, molt per sobre dels 197 euros del turista mitjà a Catalunya.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram