Les ciutats on es projectaran els Premis VOC són Caracas (24 de febrer i 3 de març), Quito (24 de febrer i 16 de març), Praga (28 de febrer), Luxemburg (29 de febrer), París (29 de febrer i 3 de març), Brussel·les (1 de març), Nova York (1 de març), Glasgow (6 de març), Glasgow (6 de març). Tolosa de Llenguadoc (10 de març), Paranà (14 de març) i Ciutat de Mèxic (16 de març).
La projecció dels Premis VOC ja ha tingut lloc a Madrid, Edimburg i Montreal.
Aquests premis volen reconèixer els millors curtmetratges, sèries web, videoblogs i nous formats audiovisuals realitzats originalment en català i incentivar la creació de nous continguts. Inclou tres categories: curtmetratges de ficció, curtmetratges documentals i Sala Oberta. Aquesta última categoria està destinada a projectes audiovisuals emmarcats dins dels nous formats, en fase de desenvolupament.
El projecte té la finalitat d’estimular la producció de continguts audiovisuals de qualitat en llengua catalana, contribuir a la seva difusió i ampliar-ne el públic. Els curtmetratges es projecten en català i subtitulats en la llengua de cada país.
Òmnium Cultural convoca una trobada de socis internacionals a Barcelona