Amb un volum de negoci de prop de 210.000 milions d’euros, Mèxic és el principal mercat per a les empreses catalanes a l’Amèrica Llatina. El país compta amb un creixement exponencial en els darrers 5 anys d’un 41% i es pronostica que en els pròxims 5 anys creixi un 36%, a un ritme del 6,4% anual. En els darrers anys, el país s’ha consolidat com un dels principals destins dels aliments i begudes catalanes, amb una quota de mercat per valor de 140 milions d’euros.
Mèxic és el principal mercat per a les empreses catalanes a l’Amèrica Llatina
Aquesta tendència s’ha incrementat en els darrers anys des de la presència estable de Prodeca al mercat mexicà l’any 2021, en el marc del treball conjunt entre Prodeca i la Delegació de Govern a Mèxic. En aquests anys, les exportacions d’aliments i begudes catalanes han augmentat prop d’un 40 % en valor i les empreses exportadores ho han fet un 26,7%. Això reforça, per una banda, el camí del volum al valor que ha realitzat el sector agroalimentari català en el seu posicionament internacional i, per l’altra, l’aposta comercial de Prodeca de Mèxic com a mercat estratègic.
Agendes de negocis i trobades comercials
S’han realitzat 6 agendes de negocis específiques per a empreses catalanes i mexicanes, concretant-se 19 reunions amb possibles compradors. A més, el Director General de Prodeca va mantenir una agenda amb 10 reunions amb importadors i distribuïdors mexicans.
En el marc de la fira Alimentària 2024, es va organitzar una missió comercial amb 4 empreses compradores mexicanes, duent a terme 63 trobades de negocis amb 24 empreses catalanes.
Prodeca, amb la col·laboració de la Delegació del Govern a Mèxic, ha organitzat 7 master class sobre vins, escumosos, vermuts i aliments associats a l’hora del vermut de Catalunya. En aquestes sessions, s’han format 50 representants d’hotels, restaurants, supermercats i grans magatzems. Hi han participat 30 empreses catalanes i s’han tastat 80 productes.
El Govern posa el focus a Mèxic per guanyar oportunitats turístiques per a Catalunya