La consellera de Cultura, Natàlia Garriga, amb l’artista Fluxà i el comissari Fontdevila, a Venècia [Foto: Govern]

El projecte Llim, de l’artista mallorquina Lara Fluxà, ja es pot veure a Venècia (Itàlia). Aquesta instal·lació comissariada per Oriol Fontdevila, ocuparà durant set mesos l’espai Catalonia in Venice i representa Catalunya a la 59a edició de la Biennal d’Art de Venècia dins el programa Eventi Collaterali.

Fluxà mostra un conjunt de cisternes, càpsules i conduccions vítries; en paraules de l’artista, “un grup de famílies d’organismes sense pell, en diàleg i transformació amb l’aigua”. Provinent del canal de Venècia, l’aigua circula permanentment per l’interior de la instal·lació, deixant residus, llots i sediments, és a dir llim, que dona títol a l’exposició. Durant els set mesos de la Biennal, l’obra anirà assimilant el subsòl de Venècia, incorporant-lo al pavelló a través de les canonades.

La consellera de Cultura, Natàlia Garriga, ha assegurat que “La Biennal de Venècia representa un salt internacional per a Lara Fluxà i un èxit per a la cultura catalana”. A més, ha destacat “la bona feina que fa anys que desenvolupa l’Institut Ramon Llull per promocionar la cultura catalana a l’exterior”, que des de 2009 produeix i organitza la participació de Catalunya.

“La Biennal de Venècia representa un salt internacional per a Lara Fluxà i un èxit per a la cultura catalana”, subratlla la consellera Garriga

Garriga ha posat de manifest el bon moment que està vivint la cultura catalana a nivell internacional. des del triomf de Carla Simón a la Berlinale amb la pel·lícula Alcarràs, la presència d’escriptors catalans a la London Book Fair de Londres o la inauguració a París de l’exposició dedicada a Gaudí al Museu d’Orsay.

En l’estrena de la mostra hi ha assistit, a més de la consellera Garriga, el director de l’Institut Ramon Llull, Pere Almeda i la directora general de Cultural del Govern de les Illes Balears, Catalina Solivellas i el delegat del govern de la Generalitat a Itàlia, Luca Bellizzi. A la 59a edició de la Biennal d’Art de Venècia hi participaran 213 artistes procedents de 58 països.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram