Foto: Exterior.cat / Comunicació21

Exterior.cat, el diari digital que explica què fa Catalunya al món, compleix dos anys de vida des de la seva posada en marxa el 21 de gener de 2019. En els últims 12 mesos, Exterior.cat ha superat les 350.000 pàgines vistes segons Google Analytics i ha ampliat a 160 el nombre de països amb lectors que segueixen la publicació.

Un dels trets característics d’Exterior.cat és el de connectar informativament la xarxa que formen més d’un centenar de casals catalans arreu del món. L’editor-gerent del Grup Comunicació 21, David Centol, assegura que “hem consolidat Exterior.cat en sintetitzar la cobertura informativa dels casals catalans agrupats per tots els continents; tenim lectors de més de 160 països diferents i la comunitat segueix creixent”.

En aquest sentit, Centol subratlla que “l’equip liderat pel periodista Quim Miró ha sabut cobrir, diàriament, una demanda informativa des d’una òptica diferent i complementària a la dels altres periòdics digitals catalans”.

La prioritat d’Exterior.cat també passa per contribuir a donar visibilitat a l’acció exterior de la Generalitat, especialment de les seves delegacions i d’ACCIÓ, l’Agència per la Competitivitat de l’Empresa. Un altre dels seus objectius és seguir el procés d’internacionalització de les empreses catalanes.

SUPORT A L’EMPRENEDORIA CATALANA A L’EXTERIOR

Des del Grup Comunicació21, Centol afegeix que “el projecte d’Exterior.cat encara està per desenvolupar, i en el pla estratègic per als propers dos anys es reforçarà i potenciarà la cobertura informativa en l’àmbit econòmic”. En aquest sentit, afegeix que “passa a ser la nostra prioritat informativa donar visibilitat i acompanyament a les empreses catalanes a l’exterior, molt especialment a les petites i mitjanes empreses i als seus emprenedors”.

Exterior.cat és la publicació número 23 que edita el grup, líder en periòdics de proximitat en paper amb les capçaleres Línia. El Grup Comunicació 21 acaba de celebrar els 20 anys d’existència des de la seva fundació el 1999.