Una noia observa el catàleg de Filmin en una tauleta [Foto: Violeta Gumà/ACN]

La plataforma catalana pionera Filmin, que celebra 15 anys, té plans d’expandir-se més enllà del seu mercat actual, circumscrit per ara a Espanya i Portugal. En el seu catàleg, compta amb 10.017 pel·lícules, 445 sèries i 669 curtmetratges.

Filmin ha aconseguit consolidar un projecte solvent enmig d’un ‘boom’ en el mercat del visionat en línia, una alternativa definida a les populars plataformes americanes. Amb tot, té reptes pendents, com créixer a nivell de públics, amb sectors als quals encara no ha aconseguit.

El cofundador de Filmin, Juan Carlos Tous, explica que “sentim molt d’orgull per al nostre projecte, que ha crescut en un mercat on era inimaginable pensar que les pel·lícules es distribuirien per Internet i en un moment en què tothom ens deia que això no funcionaria, que ningú pagaria per veure continguts”, afegeix.

Les sèries i pel·lícules més vistes
Entre les sèries de més èxit, hi ha ‘Los Durrell’, ‘Endeavour’, ‘El colapso’, ‘Halt and Catch Fire’, ‘Todas las criaturas grandes y pequeñas’, ‘La casa de las miniaturas’, ‘Utopia’, ‘This is England’ o la seva primera producció pròpia, ‘Doctor Portuondo’. Quant a pel·lícules, hi ha ‘Drive my car’, ‘La gran belleza’, ‘La vida de Adele’, ‘Her’, ‘Hierve’, ‘Después del amor’, ‘Nymphomaniac’, ‘La ventana indiscreta’ o ‘Pride’ són els films més vistos.

El primer film que es va penjar va ser ‘Tiro en la cabeza’, dirigida per Jaime Rosales. ‘Érase una vez el hombre’ és el contingut infantil més popular, mentre que ‘Les preferides de Martin Scorsese’ és la col·lecció més visitada. El perfil mitjà de l’abonat és paritari i d’una edat entre els 27 i els 60 anys.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram